U organizaciji udruge SURLA u suradnji s Centrom za mlade – Bunker, 5. prosinca od 19:00 do 20:00 u Pop Up kinu (autobusni kolodvor Samobor) predavanje će održati Dalibor Paar s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Nakon uvodnog predavanja koje je održano u studenom, ulazimo u diskusiju kroz konkretne primjere i detaljnu razradu pojedinih obrazovnih ideja. U prošlom predavanju naglasili smo važnost predškolskog razvoja djeteta i nove koncepte u kojima nema tema prikladnih za određenu dob, već samo vrhunskih odgojitelja, učitelja i nastavnika koji će ih na odgovarajući način prezentirati djeci. U ovom predavanju ograničit ćemo se na edukaciju u području prirodnih znanosti koju kao i za ostala područja treba započeti u vrtićima.
Dok kvantna fizika studentima prirodoslovnih studija zvuči poput bajke od kojih ih je prethodno stečeno obrazovanje uporno nastojalo odmaknuti, postavlja se pitanje zašto tu bajku ne bi počeli pričati djeci. Mikroskopski svijet ruši sve intuitivne spoznaje i govori da su događanja na razini atoma i atomskih jezgara puno moćnija i uzbudljivija od svemoćnih superjunaka koje kao klinci obožavamo u vrtiću a u školi nas pokušavaju uvjeriti da oni ne postoje. Jedna od najvećih znanstvenih spoznaja u povijesti znanosti dogodila se kada je Sir Isaacu Newtonu pala jabuka na glavu. Kako je naizgled nezanimljiv pad jabuke doveo ovog znanstvenika do odgovora na pitanje koje je čovječanstvo mučilo kroz tisućljeća, pitanja zašto se Zemlja giba oko Sunca, a Mjesec oko Zemlje. Nikola Tesla je jedno od najvećih otkrića elektrotehnike prvi puta nacrtao štapom u pijesku. Albert Einstein bio je često neshvaćeni znanstvenik, a njegova je danas slavna opća teorija relativnosti dobila potvrdu otkrićem gravitacijskih valova tek stotinu godina poslije (Nobelova nagrada za fiziku 2017.).
Da li u školi priroda, fizika, kemija, biologija, geografija, geologija mogu biti nevjerojatno zanimljive, intrigantne, poticajne. Postoje li loša ili krivo postavljena pitanja o prirodi? Koja je uloga državne mature kao kontrolnog mehanizma? Zašto je važno uvesti malu maturu kako bi se i nastavnici i roditelji oslobodili nepotrebnog pritiska?