U organizaciji POU Samobor i udruge SURLA , u okviru programa Građanski utorak, 10. travnja s početkom u 19.00 sati u POP UP kinu predavanje će održati Dalibor Paar s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.Predavanje je prije svega namijenjeno učiteljima, nastavnicima i roditeljima koji različitim oblicima djelovanja, prije svega motiviranjem i inspiriranjem usmjeruju interese djece.
Nova zanimanja 21. stoljeća zahtijevaju vještine i znanja iz STEM disciplina (prirodne znanosti, tehnologija, inženjerstvo, matematika). No to nije dovoljno jer kompleksni problemi današnjice zahtijevaju profesionalce kao kreativne mislioce koji izlaze izvan sadržaja pojedinih disciplina. U doba umjetne inteligencije i robotike koji uzrokuju masovan nestanak zanimanja 20. stoljeća, vještine kao što su kreativnost, mašta, suradnja, holističko razmišljanje i emocionalna inteligencija predstavljaju okosnicu kompetitivne prednosti ljudi nasuprot strojeva. Ljudi moraju staviti naglasak na svoje jače strane i razvijati ih u okviru obrazovanja od najranije dobi zajedno sa STEM disciplinama.
Stoga se danas STEM proširuje na STEAM gdje A označava kreativno i umjetnički bazirano učenje. Time se ruši barijera između disciplina koje se tradicionalno promatraju kao logičko-matematičke i disciplina koje se smatraju kreativnima. Poznato je da su najznačajniji mislioci u STEM područjima ujedno angažirani u umjetničkim područjima.
Fokus na znanstveno (STEM) obrazovanje u obrazovnim sustavima u EU i drugim razvijenim zemljama, na svim razinama od četverogodišnjaka u vrtićima do strukovnog ili akademskog obrazovanja idu u pravcu da se kreativnost potiče. Trenutno stanje kurikula, udžbenika i drugih materijala je da se kreativnost ne promovira i često ne dopušta u okviru formalnog obrazovanja. Sustav ispita i mjerljivih ishoda suprotstavlja se kreativnom pristupu nastavi. Zato promjenu treba raditi u dva smjera, jedna je kroz izmjenu kurikula i načina provjere znanja, a druga kroz edukaciju učitelja i nastavnika. Kreativnost ne smije biti izvankurikulna aktivnost, već dio svakodnevnog nastavnog procesa, a razvoj kreativnosti treba omogućiti svima, a ne samo talentiranim učenicima. Uz to, sukladno preporukama Europske komisije, obrazovanje treba promatrati kroz prizmu svih formalnih, neformalnih i informalnih sadržaja. Da bi se uhvatio korak s razvojem znanosti i potrebama za navedenim specifičnim znanjima i vještinama, neformalno obrazovanje kao segment koji brzo može uvesti nove sadržaje može pomoći formalnom obrazovanju. To znači da bi djeci od najmlađe dobi u Hrvatskoj trebao biti dostupan čitav niz neformalnih STEAM programa, najmanje na razini kao što su dostupni športski, glazbeni i drugi umjetnički programi.